Jillz

Posted on oktober 24, 2010

0


Jillz is een mix van cider, gerstemout en water met een fruitsmaak en wordt een “Sparkling Cider Blend” genoemd. Het alcoholpercentage is 5 procent en het bevat uitsluitend natuurlijke ingrediënten.
Deze drank van de Nederlandse brouwerij  Heineken is zowel in de supermarkt als op tap in de horeca verkrijgbaar.

Jillz is vooral op de markt gezet voor vrouwen tussen ongeveer de 18 en 35 jaar. Uit een onderzoek bleek namelijk dat 63% van de vrouwen geen bier drinkt omdat zei de smaak van bier te bitter of gewoon niet lekker vinden. Om hier op in te spelen is Jillz bedacht. In de testfase heette het drankje nog Charli, maar dat bleek in de Londonse straattaal in verband gebracht te worden met cocaïne.

Jillz is voornamelijk bekend geworden door de tv commercial. De commercial is een korte videoclip waarin vier sexy, appel plukkende mannen de vrouwen toezingen met een Fresh-remake van Kool and The Gang.  

Op de site van Jillz, kun je kijken waar bij jou in de buurt bars zijn waar Jillz wordt verkocht. Ook staat er informatie over evenementen en andere gebeurtenissen die Jillz organiseert of sponsort. Ze spreken de doelgoep hiermee goed aan want de site is in dezelfde sfeer als het drankje.
Ook is er nu een actie op de site van Jillz tegen dat voetballers hun shirt niet meer morgen uittrekken na een doelpunt. Jillz vindt dit sonde van die mooie mannen. En roept jou op om samen met Jillz in actie te komen tegen deze belachelijke spelregel.

‘She is Fresh, Fresh..’ is een bekend zinnetje uit de reclame van Jillz. Als men dit zinnetje of liedje hoort denken ze meteen aan de reclame.
Ik was laatst in een café waar in naar Jillz vroeg. De barvrouw wist niet wat dat voor drankje was, maar toen ik vertelde over de reclame met de waterval en sexy mannen met blote bovenlijven, wist ze meteen waar ik het over had! Dit betekend dat de reclame goed indruk maakt bij de doelgroep, vrouwen.

Het is allemaal goed op elkaar afgestemd; het design, de reclame en de smaak. Dit creëert een bepaalde sfeer, waardoor je meer feeling krijgt met het product. Ook is het flesje van alle gemakken voorzien, zo heeft het een speciale dop zodat je geen flesopener nodig hebt.

Hier is de commercial te zien van Jillz

Bronnen:
http://www.jillz.nl/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jillz
http://www.molblog.nl/bericht/Heineken-lanceert-vrouwendrankje-Jillz/

Door Adinda

Advertenties