Plastic Hero

Posted on oktober 23, 2010

0


Aan de start van een nieuw jaar in 2009 maakte iedereen in Nedeland kennis met ”het oranje mannetje”. Overal waar je kwam stond of hing het oranje mannetje wel weer ergens.

De bedenkers van deze campagne hebben gebruikt gemaakt van teasen. Ze hebben je eerst een periode rustig kennis laten maken met het oranje mannetje, met een kleine bewustwoordingsboodschap. Zoals bijvoorbeeld langs de weg met kreten als: Ik zit in je bumper of ik zit in je dashboard…

Na een periode van kennis maken ging de campagne over op de duidelijke boodschap dat plastic verpakkingsafval een nieuw leven verdient. Met de kreet:

 ‘Plastic afval kun je beter scheiden’ maakt Plastic Hero, (het oranje mannetje), duidelijk dat heel Nederland vertrouwd raakt met het scheiden van plastic verpakkingsafval.

Gemeenten worden nu door de overheid verplicht om iets van plasticafval op te halen. De omvang hiervan mag elke gemeente zelf beslissen.

Om het gemeentes makkelijker te maken het de organistatie van Plastic Heroes een speciaal Plastic Heroes campagne pakket samengesteld. Dit helpt de gemeentes om de boodschap over te brengen op de burger.

Het doel van de campagne is om men bewust te laten worden van hun gedrag. Door men te leren wat ze met hun afval kunnen doen wordt dit uiteindelijk een gewoonte.

Advertenties